Trainingen en gebruikersadoptie

Bij de introductie en implementatie van nieuwe systemen is het uiteraard belangrijk dat gebruikers moeten weten hoe ze ermee om moeten gaan. Maar specifieke uitleg van het systeem als zodanig volstaat niet altijd. Niet iedere medewerker en docent staat te springen bij weer een technologische vernieuwing. Er komt dagelijks al zoveel informatie op hen af dat het risico bestaat dat de nieuwe oplossingen nauwelijks gebruikt worden.

Daarom is het essentieel dat gebruikers nieuwe oplossingen écht adopteren. Dit kan door de meerwaarde duidelijk te laten zien en het gebruik ervan leuk te maken. Het moet een genot zijn om de oplossingen te gebruiken, zodat ze er graag meer werken en er meer tijd overblijft voor waar het uiteindelijk om draait: de leerlingen.

Onze trainers besteden daar om die reden veel aandacht aan en hebben als doel te laten zien hoe mensen beter, sneller en efficiënter met elkaar kunnen samenwerken. Bijvoorbeeld door sneller en makkelijker met elkaar te overleggen door middel van video-vergaderen (Skype for Business) of door makkelijker ervaringen en nieuwe informatie met elkaar te delen via een intern sociaal netwerk (Yammer).

De ervaring van

Communicatie

Communicatie

“Met Skype for Business hebben we de mogelijkheden om te communiceren vergroot, zowel in- als extern. De chat- en vergadermogelijkheden maken het samenwerken makkelijker. Je kunt eenvoudig gegevens delen, waar je ook bent: in een lokaal, je werkkamer, de aula of thuis. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding. Dat komt ten goede aan de werksfeer én aan de klantvriendelijkheid en de onderwijskwaliteit die we onze leerlingen en ouders willen bieden.”

    Concierge

    Concierge

    “Uit onderzoek naar onze telefonische bereikbaarheid bleek dat de snelheid waarmee we de beller met de juiste persoon in contact konden brengen kon verbeteren. Bereikbaarheid is een belangrijk punt voor ons als organisatie. Met Skype for Business kunnen we sneller doorverbinden, mede door de aanwezigheidsregistratie die gekoppeld is aan Outlook.”

      Receptie

      Receptie

      “De koppeling met Magister maakt dat we direct alle gegevens van de beller op het scherm krijgen zodra er iemand belt. Je ziet dus gelijk in welke klas de leerling zit en wie de klassenmentor is. Zo kunnen we ouders en leerlingen beter en sneller helpen; efficiënter en klantvriendelijker dus.”

        Docent

        Docent

        "Vantevoren heb ik me best afgevraagd waar zo'n nieuw systeem nu eigenlijk voor nodig was. maar al snel werd duidelijk dat Skype for Business zoveel meer is dan gewoon bellen. Ik kan altijd en overal contact houden met leerlingen en ouders, ook 's avonds thuis, als dat handig uitkomt. Even vragen waarom iemand niet op school was of een oudergesprek voeren."

          Afdelingsleider

          Afdelingsleider

          "Met Skype for Business is de onderlinge communicatie sterk verbeterd. We kunnen chatten, bellen, video-vergaderen, documenten delen. Altijd en overal. Dat maakt het een stuk makkelijker om elkaar te vinden. Zo besparen we tijd die we dan weer kunnen besteden aan de leerling."