Bij de introductie en implementatie van nieuwe systemen is het uiteraard belangrijk dat gebruikers moeten weten hoe ze ermee om moeten gaan. Maar specifieke uitleg van het systeem als zodanig volstaat niet altijd. Niet iedere medewerker en docent staat te springen bij weer een technologische vernieuwing. Er komt dagelijks al zoveel informatie op hen af dat het risico bestaat dat de nieuwe oplossingen nauwelijks gebruikt worden.
Daarom is het essentieel dat gebruikers nieuwe oplossingen écht adopteren. Dit kan door de meerwaarde duidelijk te laten zien en het gebruik ervan leuk te maken. Het moet een genot zijn om de oplossingen te gebruiken, zodat ze er graag meer werken en er meer tijd overblijft voor waar het uiteindelijk om draait: de leerlingen.
Onze trainers besteden daar om die reden veel aandacht aan en hebben als doel te laten zien hoe mensen beter, sneller en efficiënter met elkaar kunnen samenwerken. Bijvoorbeeld door sneller en makkelijker met elkaar te overleggen door middel van video-vergaderen (Skype for Business) of door makkelijker ervaringen en nieuwe informatie met elkaar te delen via een intern sociaal netwerk (Yammer).