Het Oosterlicht College

Waarom

Peter Schep, informatiemanager: “Wij zochten een communicatieplatform dat aansluit bij onze toekomstvisie. Tijd- en plaatsonafhankelijk leren wordt steeds belangrijker in het onderwijs. We willen docenten meer vrijheid geven zodat ze zelf het moment en de locatie kunnen bepalen voor bijvoorbeeld begeleiding van leerlingen en het voeren van oudergesprekken. Daarnaast wilden we het contact onderling en met ouders en leerlingen efficiënter en effectiever maken.”

Hoe

“Samen met Ask Roger! hebben we een stappenplan opgezet en de docenten en stafmedewerkers meegenomen in het proces. In eerste instantie waren mensen best huiverig. Weer een nieuw systeem dat ze zich eigen moeten maken en wat ging dat dan allemaal opleveren? Gedurende het proces werden ze steeds enthousiaster en konden we hen de voordelen laten zien. Alle docenten kregen een laptop zodat ze op iedere plek hun werk kunnen doen.”

Het resultaat

“De communicatie tussen onze twee locaties onderling is verbeterd. We kunnen onderling chatten, videogesprekken voeren of een document delen. Dat kan op school, maar ook thuis. Docenten zijn een stuk flexibeler geworden in hoe en wanneer ze oudergesprekken voeren. Dat kan natuurlijk nog steeds op school, maar ook online vanuit huis. We zijn een stuk beter bereikbaar voor de buitenwereld, omdat we precies kunnen zien of iemand beschikbaar is en hoe z’n agenda eruit ziet. En het melden van absenties is helemaal enorm verbeterd. Door de integratie met Magister gaat dat veel efficiënter en sneller. We zijn veel minder tijd kwijt aan administratieve handelingen. Zo blijft er meer tijd over voor de leerling en dat is uiteindelijk waar het om draait.”

Meer informatie over de inzet van Skype for Business bij het Oosterlicht College vindt u in deze PDF.

Wat

Skype for business
Skype for business
Skype for business
Meer weten over Skype for business?
Magister-integratie
Magister-integratie
Magister-integratie
Meer weten over Magister-integratie?
Trainingen en gebruikersadoptie
Trainingen en gebruikersadoptie
Trainingen en gebruikersadoptie
Meer weten over trainingen en gebruikersadoptie?

De ervaring van

Afdelingsleider

Afdelingsleider

"Met Skype for Business is de onderlinge communicatie sterk verbeterd. We kunnen chatten, bellen, video-vergaderen, documenten delen. Altijd en overal. Dat maakt het een stuk makkelijker om elkaar te vinden. Zo besparen we tijd die we dan weer kunnen besteden aan de leerling."

    Docent

    Docent

    "Vantevoren heb ik me best afgevraagd waar zo'n nieuw systeem nu eigenlijk voor nodig was. maar al snel werd duidelijk dat Skype for Business zoveel meer is dan gewoon bellen. Ik kan altijd en overal contact houden met leerlingen en ouders, ook 's avonds thuis, als dat handig uitkomt. Even vragen waarom iemand niet op school was of een oudergesprek voeren."

      Receptie

      Receptie

      “De koppeling met Magister maakt dat we direct alle gegevens van de beller op het scherm krijgen zodra er iemand belt. Je ziet dus gelijk in welke klas de leerling zit en wie de klassenmentor is. Zo kunnen we ouders en leerlingen beter en sneller helpen; efficiënter en klantvriendelijker dus.”

        Concierge

        Concierge

        “Uit onderzoek naar onze telefonische bereikbaarheid bleek dat de snelheid waarmee we de beller met de juiste persoon in contact konden brengen kon verbeteren. Bereikbaarheid is een belangrijk punt voor ons als organisatie. Met Skype for Business kunnen we sneller doorverbinden, mede door de aanwezigheidsregistratie die gekoppeld is aan Outlook.”

          Communicatie

          Communicatie

          “Met Skype for Business hebben we de mogelijkheden om te communiceren vergroot, zowel in- als extern. De chat- en vergadermogelijkheden maken het samenwerken makkelijker. Je kunt eenvoudig gegevens delen, waar je ook bent: in een lokaal, je werkkamer, de aula of thuis. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding. Dat komt ten goede aan de werksfeer én aan de klantvriendelijkheid en de onderwijskwaliteit die we onze leerlingen en ouders willen bieden.”