Peter Schep, informatiemanager: “Wij zochten een communicatieplatform dat aansluit bij onze toekomstvisie. Tijd- en plaatsonafhankelijk leren wordt steeds belangrijker in het onderwijs. We willen docenten meer vrijheid geven zodat ze zelf het moment en de locatie kunnen bepalen voor bijvoorbeeld begeleiding van leerlingen en het voeren van oudergesprekken. Daarnaast wilden we het contact onderling en met ouders en leerlingen efficiënter en effectiever maken.”
“Samen met Ask Roger! hebben we een stappenplan opgezet en de docenten en stafmedewerkers meegenomen in het proces. In eerste instantie waren mensen best huiverig. Weer een nieuw systeem dat ze zich eigen moeten maken en wat ging dat dan allemaal opleveren? Gedurende het proces werden ze steeds enthousiaster en konden we hen de voordelen laten zien. Alle docenten kregen een laptop zodat ze op iedere plek hun werk kunnen doen.”
“De communicatie tussen onze twee locaties onderling is verbeterd. We kunnen onderling chatten, videogesprekken voeren of een document delen. Dat kan op school, maar ook thuis. Docenten zijn een stuk flexibeler geworden in hoe en wanneer ze oudergesprekken voeren. Dat kan natuurlijk nog steeds op school, maar ook online vanuit huis. We zijn een stuk beter bereikbaar voor de buitenwereld, omdat we precies kunnen zien of iemand beschikbaar is en hoe z’n agenda eruit ziet. En het melden van absenties is helemaal enorm verbeterd. Door de integratie met Magister gaat dat veel efficiënter en sneller. We zijn veel minder tijd kwijt aan administratieve handelingen. Zo blijft er meer tijd over voor de leerling en dat is uiteindelijk waar het om draait.”
Meer informatie over de inzet van Skype for Business bij het Oosterlicht College vindt u in deze PDF.